5 forskellige marketingsstrategier

1. A-B test

En succesfuld metode til at få indsigt i, hvad der gavner kunderne mest, er gennem en A-B testmetode. Dette indebærer, at du laver én reklamekampagne for halvdelen af ​​dine seere/læsere/kunder, mens du holder en anden adskilt fra den for at sammenligne dens succes med den første. Dette hjælper virksomhedsejere med at lære, hvad der gavner deres kunder mest, og det er en fantastisk måde at finde ud af din virksomheds svagheder.

 

2. Sociale medier

Sociale medier er en af ​​de bedste måder at markedsføre sig igennem, fordi du kan komme i kontakt med så mange mennesker på et øjeblik. Desuden, hvis du får gode forbindelser på sociale medier, efter at de stoler mere og mere på dig, vil de være de første til at læse om, hvad du har at tilbyde. Det er dog vigtigt, at du ved brug af sociale medier altid holder dig på toppen af ​​din virksomheds side.

 

3. PR-kampagner og SEO

SEO og Public Relations-kampagner kan få en masse buzz omkring din virksomhed, hvis de udføres med succes. At komme foran med SEO i lokale nyheder, eller endda på en langsom nyhedsdag, er en nem måde at få budskabet ud om din virksomhed. PR er også vigtigt, når du starter op, fordi det kan hjælpe med at overbevise folk om, at din virksomhed er troværdig og pålidelig – hvilket er, hvad enhver virksomhed har brug for. Læs mere om søgemaskineoptimering lige her

 

4. Vær social

Virksomhedsejere skal være sociale for at få succes i den digitale verden; ellers vil de gå glip af muligheder, der kan booste deres virksomheds berømmelse. Virksomheder kan nemt blive forbundet med mange mennesker gennem sociale medier som Facebook og Twitter, hvor de kan skrive om de produkter eller tjenester, de tilbyder. Det er også vigtigt – og endnu mere imponerende – at besvare kundeklager/feedback på sociale medier, så de ved, at du interesserer dig for, hvad de synes

.

5. Tilmeld dig fora

Fora er også en effektiv måde at markedsføre din virksomhed på, især hvis du er målrettet mod en bestemt gruppe mennesker (dvs. bilentusiaster). Du kan skrive i fora relateret til din branche og få andres meninger om nye tjenester eller produkter, du tilbyder. Det er også vigtigt at være opmærksom på, hvem du henvender dig til i forummet, fordi der er mange mennesker, der ikke ønsker uopfordrede salgstaler.

Er du interesseret i at lære mere? Så læs her

Vil du høre om den populære omnichanel marketing strategi? Så klik her